Trainingsclinic

11 oktober 2021

Dinsdag 30 november zal Wieke Hoogzaad, een van de scheidsrechtertrainers van de betaald voetbalscheidsrechters en assistenten, voor onze leden een clinic verzorgen. Omdat er wat extra tijd nodig is zal de training die avond aanvangen om 19.15 uur. Het bestuur hoopt en gaat daar van uit dat deze avond veel leden de moeite zullen nemen om aan deze clinic deel te nemen.

De trainingsclinic zal bestaan uit een uitgebreide warming-up waarbij de intensiteit rustig wordt opgebouwd. Daarna volgt een eerste kern van de training met accent op wenden en keren, startsnelheid en snel kunnen reageren. In het tweede deel van de training zal de nadruk liggen op het uithoudingsvermogen en de verschillende loopvormen die in de praktijk kunnen voorkomen. Na deze intensieve trainingsvormen sluiten we uiteraard af met een goede cooling down en rekoefeningen. Tijdens de training wordt er beknopt uitleg gegeven over het hoe en waarom van bepaalde trainingen en na afloop van de cooling down kunnen op het veld of in het clubhuis eventuele vragen beantwoord worden.

Voor meer informatie over Wieke kun je haar website raadplegen: www.wizasport.nl.