Nieuwjaarsboodschap

31 december 2021

Normaal gesproken had ik op de nieuwjaarsreceptie in de Toss iedereen een hand of een kus mogen geven, ik had voor u mogen spreken, terugkijken op het afgelopen jaar, wat door Corona sportief voor het grootste gedeelte in het water is gevallen, tevens kritisch kunnen zijn op van alles en nog wat. Noem maar beslissingen die in Den Haag genomen worden om buitensport te verbieden, ziekenhuizen die veel te vol liggen omdat men wel of niet een prik wil halen, praten over consumenten die gaan shoppen in Belgiƫ. Meningen zijn er in ons kleine land genoeg. Ik denk dat we Corona alleen kunnen aanpakken als we dit gezamenlijk doen, dat begint niet in Nederland en dat begint groter, in Europa of zelfs wereldwijd. Dit gezamenlijk kun je door trekken naar de KVNB, de COVS of gewoon bij je eigen thuis. Ik denk in dit soort periodes dat we er samen iets van moeten maken.

Zoals iedereen ben ik het niet eens met alle beslissingen die voor ons genomen worden, maar ik ben ook blij dat ik niet in de schoenen van Rutte of de Jonge sta, want goed doen voor iedereen dat lukt toch niet, in een land, waar iedereen voor zichzelf opkomt en zijn mening geeft.

Als scheidsrechters mogen wij onze beslissingen op het veld voorlopig ook niet uitvoeren, maar we kunnen wel fit blijven, train voor uzelf, kom op zondagochtend trainen, zodra de Toss weer open mag, zullen we op dinsdag de trainingen weer oppakken. Ik verwacht zodra het weer mag de vriendschappelijke wedstrijden met aantallen georganiseerd gaan worden, zoals u weet regelt COVS Breda e.o. de scheidsrechters voor NAC van 011 t/m 021, bent u nog nooit gevraagd of wilt u fluiten, stuur een mail naar breda@covs.nl. We proberen ieder op haar of zijn eigen niveau te laten fluiten of assisteren. Wij als bestuur zullen zodra het weer mag en kan weer een activiteitenprogramma presenteren en deze z.s.m. bekend maken.

Bovenstaand zit in de pen, maar het belangrijkste is dat wij u, uw familie, uw vrienden en kennis een heel gezond en sportief 2022 mogen toewensen, persoonlijk kan het niet dus dan vanachter de computer. Ik hoop u graag in het komende jaar in de Toss, op een voetbalveld of ergens anders te mogen ontmoeten. Nogmaals namens mijn medebestuursleden

Gelukkig Nieuwjaar!

De voorzitter