Kleedkamer voor scheidsrechters

27 augustus 2020

Met betrekking tot de kleedkamers zijn of worden alle verenigingen aangeschreven dat ze een inspanningsverplichting hebben om voor de scheidsrechters voor een kleedkamer te zorgen.
Mocht dit niet zo zijn, is het niet de bedoeling om meteen rechtsomkeer te maken, maar iemand van de club aan te spreken en proberen er samen uit te komen.

De KNVB laat weten dat niet alles “in beton gegoten is” en er zeker de komende weken tegen praktische zaken zal worden aangelopen die niet waren voorzien. Sommige verenigingen in Breda, die vallen onder het overlegorgaan van het OBA, hebben samen met de gemeente besloten dat hun kleedkamers gesloten blijven (ook voor scheidsrechters!).

De opmerking die binnen het OBA besproken is, dat de scheidsrechters door de clubs worden gebeld kan niet in alle gevallen omdat sommige scheidsrechters zich qua privacy op “afgeschermd” hebben staan

Het advies van de COVS Breda en omstreken aan de scheidsrechters is om op de clubwebsites te kijken en mocht hier niets staan om dan zelf contact op te nemen met de betreffende vereniging waar ze moeten fluiten om op de hoogte te zijn van de geldende maatregelen en eventueel meteen duidelijke afspraken kunnen maken.