Arbitragecongres 11 januari 2020

30 oktober 2019

Voor het derde achtereenvolgende jaar vindt er in de winterstop een groot arbitragecongres plaats, georganiseerd door de COVS. Dit keer vindt het congres plaats in Helvoirt (nabij Tilburg) in het Guldenberg hotel en brasserie.

Dit voormalig klooster wordt omgetoverd tot een prachtig conferentieoord met ruime zalen voor workshops, een informatiemarkt en een grote plenaire zaal (voor in totaal 400 deelnemers).
Grote trekker voor dit Congres wordt KEVIN BLOM, die een speciale workshop zal wijden aan de interpretatie van ‘hands’….
Hier is immers véél over te doen in véél wedstrijden, waarbij meestal géén VAR aanwezig is.

Alle scheidsrechtersverenigingen van ZUID I worden opgeroepen om zich van hun beste kant te laten zien. Wie zijn ze en wat bieden ze en waar zijn ze te vinden voor de ambitieuze verenigingsscheidsrechters ?

Op 11 januari zal om 10.00 uur voorzitter Ron Sotthewes de opening verrichten.

Alleen via de SPORTLINK van de KNVB zijn aanmeldingen mogelijk:

Aan het programma wordt nog gewerkt, maar definitief is al dat naast Kevin Blom ook betaald voetbal-scheidsrechter Rob Dieperink en Gerrie van Essen (docent Politie) workshops zullen verzorgen. Ook is er weer een spelregeldemonstratie met Socrative (door kampioen sv Rotterdam) en een informatiemarkt.

Tenslotte is er weer een AXIWI-GOUDEN SCHEIDSRECHTERSFLUIT voor de arbiter met grote verdiensten in ZUID I. Alle scheidsrechtersverenigingen uit Brabant en Zeeland kunnen tot 15 november hun kandidaten nomineren.

Tot zondag 11 januari 2020!