RSV wint 1e editie West-Brabant spelregel cup

11 december 2018

Op vrijdag 30 november werd de 1e editie van de nieuw in het leven geroepen West-Brabant spelregel cup als opvolger van de Bas van Ineveld bokaal gehouden in De Toss. Met deelnemende teams van Breda, Den Bosch, Eindhoven, Tilburg en Rotterdam (RSV) werd het onder leiding van wedstrijdleider Jack Brummer een leuke, maar vooral ontspannen avond. Jean-Pierre Loontjens had de wedstrijd in elkaar gezet en ontbrak derhalve bij het team van Breda (James Busch, Dylan Boomaars en Toine Bruijns) als speler. Ook Tilburg en Eindhoven hadden de nodige personele problemen zodat bij Tilburg coach Peter Govers zelf moest meespelen en voor de 2 spelers van Eindhoven was er diverse rondes een dubbelrol weggelegd.
Zoals gewoonlijk bij spelregelwedstrijden werd er begonnen met 10 schriftelijke vragen. Al snel zou blijken dat waar normaal Breda en Den Bosch om de eerste plaats strijden het een lastige avond zou worden met het gast-team uit Rotterdam. Waar de RSV hier 92 punten pakte, bleven Den Bosch en Breda respectievelijk op 69 en 67 punten steken. De rest van de avond zou het met de meerkeuze-, quiz- en beeldvragen niet anders gaan.
Uiteindelijk liet de RSV (landelijk spelregelkampioen voor COVS teams) de Brabantse teams met een ruime voorsprong achter zich. Colin Prooi (RSV), Toine Bruijns (Breda) en Franklin Berg (RSV) vormden de individuele top-3 van deze avond. Waar het ook nog vermeldenswaardig is dat de enige dame op deze avond Isabelle van Gilst names namens de RSV op de 4e plaats eindigde.
Aan het einde van een leerzame, maar vooral gezellige en ontspannen avond reikte Jack Brummer de beker uit en had ook nog wat attenties voor de individuele winnaars. Al met al was het een zeer geslaagde avond die volgende jaar op de laatste vrijdag van november zijn vervolg krijgt met de 2e editie en waar de RSV al van heeft toegezegd de titel te komen verdedigen.

Eindstand teams:
1. RSV – 324 punten