Clubavond met Kevin Blom een schot in de roos

23 maart 2018

Een goede spreker met interessante onderwerpen staat garant voor een vol clubhuis en dat was ook zo bij de clubavond van 20 maart en gastspreker Kevin Blom. Kevin begon de avond met een korte inleiding over zijn loopbaan als scheidsrechter waarbij zijn vader een bepalende rol heeft gespeeld. Omdat Kevin als voetballer de nodige kritiek uitte op de arbitrage stelde zijn vader voor om het zelf te gaan doen wat uiteindelijk heeft geleid tot zijn huidige niveau.

Aan alle aanwezigen werden gele en rode kaarten uitgedeeld om spelsituaties waar sprake was van het spelen van de bal met de hand door het tonen van de juiste kaart te bepalen. Moeilijkheid bij de beoordeling was steeds of het strafbaar hands was of niet. Gele en rode kaarten werden driftig getoond en de discussies waren niet van de lucht maar bleven, hoe kan het ook anders bij een scheidsrechtersvereniging,  wat luidruchtig maar wel met respect. Daarna werd door Kevin uitleg gegeven over de video referee wat een verhelderende uiteenzetting bleek te zijn. De analisten zitten vanaf het komende seizoen veilig in het Zeister bos omdat een busje bij het stadion voor Kevin bijna fatale gevolgen had door boze en teleurgestelde supporters, die de bus waarin hij zat wilde molesteren.

Vanaf het volgende seizoen zullen alle wedstrijden in de ere-divisie worden ondersteund door een videoreferee, die wordt ondersteund door een analist. Zij zullen ondersteunen op het gebied van de volgende onderdelen: gele en/of rode kaarten; strafschoppen en doelpunten bij buitenspelsituaties.

Bestuur en leden kunnen terugkijken op een meer dan geslaagde clubavond.